خدمات شبکه های بی سیم Wireless

  • امکان سنجی دقیق جهت برقراری ارتباطات Wireless
  • برقراری ارتباطات Point to Point
  • برقراری ارتباطات Point to Multi point
  • نصب و راه اندازی دکل های مخابراتی وایرلس
  • سیستم ارتینگ و چاه ارت
  •  پشتیبانی کامل از سرویس های پهنای باند
  • اجرای شبکه Wireless بر مبنای تکنولوژی روز

یکی دیگر از راهکارهای انتقال اطلاعات شرکت ارتباطات فرهنگ آزما، علاوه بر خدمات طراحی و اجرای شبکه های فیبر نوری، اجرای شبکه Wireless یا شبکه بیسیم می باشد . در این روش نیز می توان از خدمات پهنای باند شرکت فرهنگ آزما جهت اینترنت یا اینترانت استفاده نمود . در تکنولوژی بی سیم به جای کابل از امواج راديويی و مايکروويو  برای انتقال اطلاعات بين دستگاه ها استفاده می گردد. در این تکنولوژی اطلاعات با کمک فناوری مدولاسیون، در نقطه ی مبدا دیتا ( اطلاعات ) را تبدیل به امواج کرده و به سمت مقصد ارسال می کند، سپس در نقطه مقصد امواج مجددا تبدیل به دیتا شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

انتقال سیگنال‌ها در این سیستم در باند فرکانسی مجاز اینترنت بی‌سیم یا Wireless  است. باند فرکانسی مجاز این خدمات در سراسر جهان، فرکانس‌های 2.4، 5.4 و 5.8 گیگاهرتز است و شرکت‌های ارایه دهنده‌ی این خدمات تنها می‌توانند خدمات خود را در این فرکانس‌ها ارایه کنند. همچنین امنیت در شبکه های بیسیم بعنوان یکی از پر چالش ترین فاکتورها میباشد که با تنظیمات صحیح می توان جلوی هرگونه هک و سوء استفاده از سرویس را حذف نمود.

راه اندازی شبکه وایرلس آزما :

جهت برقراری و راه اندازی شبکه وایرلس بین مشترک و مراکز وایرلس فرهنگ آزما می بایست شرایط ذیل فراهم باشد :

  • برای ایجاد ارتباط به وسیله امواج رادیویی، لازم است که دو مرکز ارایه دهنده‌ و گیرنده‌ی خدمات، خط دید مستقیم داشته باشند.همچنین در مسیر دو ساختمان تداخل فرکانسی وجود نداشته باشد .

اجرای شبکه Wireless

چه شرکتهایی می توانند از خدمات بی سیم ( شبکه های وایرلس یا Wireless Network ) ارتباطات فرهنگ آزما استفاده کنند ؟

 تمام سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ که برای برقراری ارتباط با شبکه جهانی و شبکه‌های داخلی خود به پهنای باند بیش از 1 مگا بیت بر ثانیه و با سرعت ارسال و دریافت برابر و یا نیاز به ارتباط بین سازمانی (ترانزیت) دارند می‌توانند از خدمات بی‌سیم وایرلس استفاده کنند.

برخی از پروژه های انجام شده
دیوان محاسبات کشورسازمان پلیسشرکت گلرنگ سیستم
مرکز پست زنجان