ویژگی های شبکه ساز امن آزما

  • ایجاد بستری امن
  • پایداری خدمات تسهيل اشتراک و سازماندهي اطلاعات
  • ارتباط مستقیم تمام نقاط موجود بر روی شبکه
  • مستقل از اینترنت
  • ايجاد شبكه خصوصي با مديريت وزارتخانه یا سازمان مربوطه
  • صرفه جويي در هزينه و زمان
  • تكميل بانك اطلاعات آماري وزارتخانه یا سازمان مربوطه
  • افزايش سرعت و دقت

شبکه ساز امن آزما به عنوان یک شبکه امن و پایدار و اینترانت داخلی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان بخشی از شبکه ملی ارتباطی کشور مورد تأئید بوده و هم اکنون برخی از سرویس های مهم اقتصادی از طریق این شبکه انجام می گیرد. مجوز بهره براری از این نرم افزار نیز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای عالی انفورماتیک کشور اخذ شده است و طی رایزنی های صورت گرفته مقرر است در آینده نزدیک کلیه فرایندهای اقتصادی مهم از طریق این شبکه در دسترس ذینفعان و کاربران قرار گیرد . نمونه اجرا شده این شبکه با عنوان شبکه شباب در حال حاضر توسط بازرگانان و فعالین اقتصادی در حال بهره برداری و استفاده می باشد .

نمونه پروژه شبکه ساز امن آزما :

شبکه بزرگ ارتباطی بخش صنعت ، معدن و تجارت (شباب)

با توجه به توسعه روز افزون فناوری اطلاعات و ارتباطات و نياز کليه ذينفعان بخش بازرگانی کشور، از جمله توليد کنندگان، توزيع کنندگان، واحدهای صنفی، تشکل ها و اتحاديه ها، سازمان های نظارتی، مصرف کنندگان، دستگاه های اجرايی و … به يک شبکه بزرگ ارتباطی، طرح شباب به عنوان یکی از خدمات شبکه های کامپیوتری، توسط شرکت ارتباطات فرهنگ آزما طراحی شده است که زيرساخت امن اين نرم افزار در دستور کار معاونت توسعه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونيکی وزارت بازرگانی قرار گرفت. برای ورود به سامانه شبکه شباب ابتدا کاربر باید با خرید توکن امضای دیجیتال آزما ST3 و گواهی امضا الکترونیکی و اتصال آن به رایانه احراز هویت شود.

اهداف ايجاد شبکه شباب:

ايجاد بستری امن

در اين شبکه به منظور اتصال کليه ذينفعان بخش بازرگانی در اقصی نقاط کشور به صورت شبکه های اختصاصی مجزا و ارائه کليه سرويس های G2B، G2G، B2B،,….  B2C  از طريق مرکز داده وزارت بازرگانی استفاده می شود. تکميل بانک اطلاعات آماری بخش بازرگانی کشور به صورت کاملا سيستمی از طريق شباب در راستای تنظيم بازار و برنامه ريزی های اقتصادی و انواع خدمات بازرگانی، واردات، صادرات و ترانزيت کالابرای تجار و اقشار مختلف امکان پذير شده و همچنين برای کليه ذينفعان نظير ثبت سفارش واردات، کد رهگيری املاک و… کاهش هزينه و افزايش پهنای باند، کيفيت و سرعت بيشتر در ارائه خدمات را بدنبال خواهد داشت.

اين شبکه بر اساس ارائه خدمات مورد نظر با آخرين فناوری های روز دنيا در سطوح مختلف، با ويژگی هايی مانند امنيت، پايداری خدمات، کيفيت و کميت عالی، سرعت، و گستردگی مناسب طراحی شده است.