خدمات طراحی و راه اندازی اتاق سرور و طراحی دیتاسنتر

خدمات تخصصی طراحی، اجرا، نصب و راه‌اندازی اتاق سرور و مرکز داده یا دیتاسنتر در بخش پسیو شبکه از دیگر راهکارهای سازمانی شرکت ارتباطات فرهنگ آزما می باشد. مراکز داده از جهات مختلفی به‌عنوان مهم‌ترین بخش شبکه محسوب می‌شود و مرکز کنترل و مدیریت شبکه بوده و تمامی تجهیزات سخت‌افزاری شبکه اعم از سرورها، سوییچ‌ها، روترها و غیره در این محل قرار می‌گیرند.

طراحی و پیاده سازی اصولی اتاق سرور، منطبق بر استانداردهای روز می باشد. در این‌جا باید تمامی آینده‌نگری‌ها و نیاز‌سنجی‌های ملزومات اتاق سرور به درستی صورت گیرد چرا که در بسیاری از مواقع امکان تغییرات اساسی در این بخش پس از اجرای پروژه امکان‌پذیر نمی‌باشد.

طراحی، پیاده سازی، بازسازی و حفاظت فیزیکی در طراحی و اجرای مرکز داده

طراحی و راه‌ اندازی دیتاسنتر کارآمد و مؤثر، برای شرکت‌ها و کسب و کارهای مدرن امروزی، بسیار حیاتی است و به همین دلیل هیچ جایی برای اشتباه در نصب و راه‌ اندازی آن‌ها وجود ندارد. در استاندارد طراحی اتاق سرور بسیار مهم و ضروری است که شرایط به گونه‌ای در نظر گرفته شود که بعد از نصب و راه‌ اندازی، اتاق سرور بتواند حداقل برای ۱۰ الی ۱۵ سال بدون مشکل و ایراد اساسی، کارایی لازم را داشته باشد. با این حال بازنگری و بهینه ساری اتاق سرور در آینده نیز ضروری و لازم است و نباید آن را به حال خود رها کرد.

از آن‌جا که در اتاق سرور تجهیزات شبکه قرار می‌گیرند، نگهداری و مراقبت از آن بسیار مهم و حیاتی می‌باشد. از این‌رو در طراحی این بخش به تجهیزات نگهدارنده و تجهیزات امنیتی، نظارتی و حفاظتی اهمیت ویژه‌ای داده می‌شود و در مرحله نصب و راه اندازی شبکه این تجهیزات نصب می‌گردند.

پشتیبانی دیتاسنتر
خدمات دیتا سنتر و سرویس‌های فرهنگ آزما در اجرای اتاق سرور و پیاده‌سازی آن، به حد زیادی انعطاف‌پذیر می‌باشد تا بتواند جوابگوی نیازهای متفاوت و بسیار زیاد مشتریان باشد. خدمات شبکه آزما قابل اعتماد بوده و با کمترین میزان مصرف منابع قابل ارائه برای مشتریان می باشد. ما شرایطی را فراهم می‌آوریم تا مشتریان ما بتوانند سازمان خود را با حداکثر بهره‌وری بنا کنند. سرویس‌های ما در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه‌روز بدون وقفه به مشتریان ارائه می‌گردد.

خدمات نصب و راه‌اندازی اتاق سرور ( طراحی دیتاسنتر ) :

سرورها اغلب توانایی بروزرسانی سخت‌افزار و نرم‌افزار بدون راه‌اندازی مجدد، قابلیت پشتیبان‌گیری پیشرفته مکرر، امنیت بالا برای حفاظت از منابع، داده‌ها و حافظه و مدیریت آسان و همچنین ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاصی دارند.

  • مشاوره و بازدید رایگان، ارائه پروپزال و شرح عملیات نصب و راه اندازی اتاق سرور
  • عایق‌بندی و ایزوله‌سازی دما و صدا در اتاق سرور
  • طراحی سقف و کف کاذب آنتی استاتیک مخصوص اتاق سرور
  • طراحی کابل‌کشی استاندارد دیتا (Fiber Optic , CAT 6 , CAT 6a)
  • طراحی ساختار رک و چیدمان در طراحی و اجرای مرکز داده
  • بهینه‌سازی و ارتقا در طراحی و اجرای مرکز داده
  • سیستم سرمایشی و تهویه مطبوع اتاق سرور
  • سیستم اعلام و اطفاء حریق در اتاق سرور برای جلوگیری و اطلاع از آتش سوزی درمحل
  • سیستم تخلیه اضطراری گاز از اتاق سرور
  • سیستم‌های برق اضطراری اتاق سرور
  • سیستم‌های امنیتی کنترل ورود و خروج و دسترسی به اتاق سرور
  • تجهیزات اتاق مانیتورینگ اتاق سرور و تجهیزات داخلی آن
  • نصب انواع سنسورهای تشخیصی و امنیتی در اتاق سرور
  • نصب دوربین مداربسته در دیتاسنتر
  • اجرای سقف و دیوارهای کاذب نسوز در اتاق سرور
  • اجرای کف کاذب در اتاق سرور
  • اجرای سیستم روشنایی استاندارد در اتاق سرور

برای استاندارد سازی و ارتقاء اتاق سرور از کجا باید شروع کرد؟

اولین گام برای شروع استاندارد سازی و بهینه‌سازی اتاق سرور، مشورت با یک مشاور باتجربه و متخصص می‌باشد. یک مشاوره خوب تاثیر زیادی در جلوگیری از هدر رفتن هزینه و زمان دارد. شرکت فرهنگ آزما با رعایت استانداردها در طراحی و راه‌‌اندازی اتاق سرور این تضمین را به مشتریان خود می‌دهد که یک شبکه بهینه و کارآمد را داشته باشند. ما خدمات خود را با انجام تست‌های شبکه از جمله تست فلوک، گارانتی و تضمین می‌کنیم تا مشتریان از دریافت خدمات باکیفیت اطمینان حاصل نمایند.

بعد از انجام مشاوره و بررسی سازمان اقدام به ارائه طرح می‌شود و هزینه به سازمان اعلام می‌شود. پس از تایید شرکت آزما پروژه استاندارد سازی و اجرا اتاق سرور را آغاز می‌نماید.

خدمات مشاوره و پشتیبانی شبکه

طراحی اتاق سرور و اتاق رک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، این طراحی باید بر اساس استانداردها و اصول طراحی شبکه انجام گیرد. رعایت این استانداردها در ایجاد یک شبکه کارآمد، قابل اطمینان و با دسترس پذیری بالا تأثیر بسزایی دارد. اتاق سرور شما می تواند با توجه به نیازهای کسب و کارتان از بسیار ساده و دقیق باشد.

اگر اتاق سرور شما نیاز به ارتقاء و یا تعمیرات اساسی دارد، ما می‌توانیم آن را در محیط کاری شما به صورت لایو، بدون قطعی و با کمترین میزان آلودگی انجام دهیم.

چنانچه نیاز به طراحی یک اتاق سرور و دیتاسنتر دارید و یا اینکه به دنبال ساخت، تثبیت و ارتقاء آن هستید، شرکت ارتباطات فرهنگ آزما تخصص حرفه‌ای و تجربه غنی در این زمینه دارد. برای دریافت خدمات مشاوره شبکه با ما تماس بگیرید و یا اطلاعات پروژه خود را برای ما ایمیل نمایید، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

نمونه هایی از پروژه های انجام شده 
شرکت تجارت الکترونیک پارسیاناداره کل پست استان قزوین